Vanliga frågor och svar

När startar nästa kurs?

Då det är aktuellt med kurs annonserar vi detta på hemsidan, tillsammans med information om hur du anmäler dig. Håll utkik!

Är jag garanterad en plats på kurs vid anmälan?

Nej, endast ett begränsat antal deltagare kan få plats på kursen och din anmälan garanterar inte att du fått en plats, vi återkopplar till dig med besked efter anmälan.

Vad ska vi ha med oss till kursen?

Koppel, halsband, gott godis och leksak. Vid första tillfället ska ni även visa upp medlemsbevis samt hundens vaccinationsintyg. Vaccination ska vara utfärdad enligt SKK:s riktlinjer.

Får andra familjemedlemmar delta på kursen?

Så länge ni alla är medlemmar går det bra att flera deltar vid kurstillfället (medlemskap i Sölvesborgs Hundungdom eller familjemedlemskap räknas också). Vår rekommendation är dock att en och samma person närvarar vid samtliga tillfällen och utför momenten med hunden, för hundens skull.

Får jag ta med min 10-veckors valp upp på klubben?

Nej, valpen måste ha fått sin 12-veckors vaccination innan den får vistas på klubben, detta för att undvika onödiga risker kring spridning av infektioner.

Vår tik har börjat löpa, får vi lov att delta på kurs under löp?

Det går utmärkt men ni kommer att få hålla er lite avskilt från de andra. Hunden får inte lov att följa med in i stugan och i träningshallen behövs tikskydd.

Får man träna på planen även utanför kurstid?

Ja så länge du är medlem är det tillåtet att vistas obegränsat på planen och att använda klubbens träningsmaterial. Tänk på att visa hänsyn till andra och eventuellt pågående kurs, prov eller tävling. Tisdagar från kl 18:00 är det Allmänträning, observera att det då kan förekomma skott mellan 18:00-18:30.

Varför måste jag vara medlem för att få träna på planen?

Utan medlemskap saknar ni försäkring, det är inte tillåtet att vistas på planen utan giltigt medlemskap.

Hur blir man medlem?

För att bli medlem klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se

Kan man träna på Sölvesborgs brukshundklubb om man är medlem i annan brukshundklubb?

Om du tränar regelbundet på Sölvesborgs brukshundklubb vill vi att du blir medlem eller delmedlem hos oss. Som medlem har du tillgång till hela vår fina anläggning året om!

Hur skaffar jag kod till klubbstugan?

Medlemmar kan ansöka om kod till klubbstugan via formuläret BESTÄLLNING AV KOD TILL KLUBBSTUGAN på hemsidan. Om du besöker hemsidan via en dator hittar du formuläret i högerkolumnen. Om du besöker hemsidan via en mobil hittar du formuläret under SIDEBAR +