Hallen

Välkommen till vår träningshall

Här erbjuder vi 600 kvm ouppvärmd hall med fibergrus som underlag. Här kan hundägare och träningskompisar mötas och träna tillsammans i fräsch lokal när vädret är kallt, regnigt och blåsigt ute. Sommartid kan vi dessutom öppna två stora portar så att frisk luft och solsken kommer in.

Förutom vår träningshall på 600 kvm finns det tillgång till pentry, toalett och dusch i klubbstugan som ligger i direkt anslutning till hallen. I hallen finns möjlighet att sitta vid bord med en stor whiteboardtavla för teoripass. Utanför hallen finns också möjlighet att träna på våra stora appellplaner.

Sölvesborgs Brukshundklubb erbjuder ett brett utbud av olika kurser som vintertid och vid dåligt väder kan bedrivas i hallen.

Det går även att hyra 2 st övernattningsrum med 2 bäddar i varje på Sölvesborgs Brukshundklubb, 16 st husvagnsplatser med el i anslutning till appellplanerna går att hyra.

Vår målsättning är att skapa en bra miljö för dig som vill arbeta och utvecklas tillsammans med din hund året runt oavsett väder.